Ademhaling, relaxatie, meditatie & visualisatie

Ademhaling, relaxatie, meditatie & visualisatie

“Smile, breathe and go slowly”  Thich Nhat Hanh

Laatst begeleidde ik iemand die de stress en de angst die ze voelde niet meer aankon.  (Haar lijf was zo gespannen dat het voor haar aanvoelde alsof ze boven de matras zweefde van de spanning. Ze had een hartslag van 140 in rust. Na een uurtje ademhalings- en relaxatieoefeningen voelde ze zich ‘raar’ en ze ging haar hartslag checken op haar Iwatch. Die was gedaald naar 65! 

Misschien ervaar jij ook spanning, hartkloppingen, vermoeidheid, zin in zoet, hoge bloeddruk, slapeloosheid, opvliegendheid, zenuwachtigheid, angst, benauwdheid, geheugen-en concentratiestoornissen, hyperventilatie,…

Dan kan je in de workshop op een toegankelijke manier leren wat het effect is van een goede ademhaling.  Door oefeningen uit Mindfulness, relaxatietechnieken en meditaties, ontdek je wat voor jou werkt. Je voelt dat je tot rust komt en dat je ademhaling en hartslag vertraagt en je bloeddruk daalt. Je krijgt terug voeling met je lijf en voelt beter je grenzen aan.

Alleen al de spanning binnenin herkennen en erkennen, geeft rust. Zo maak je de stap van teveel denken naar meer voelen en meer energie en vind je een nieuw evenwicht.

Je zal ervaren hoe je door bewust te ademen en relaxatie/meditatie jezelf tot rust kan brengen.  Zodat de ontspanning in je lijf kan zorgen voor meer focus, energie en kracht.

Als je wel wat rust en ontspanning kan gebruiken, kom dan gerust ontdekken wat bij jou past tijdens de initiatie workshop.

Enkele kernwoorden van deze workshop :

  • Piekeren in je hoofd loslaten
  • Daling stressniveau
  • jezelf leren observerenVoeling met je lijf en je grenzen
  • Wat wil je lichaam jou vertellen ?
  • Niets moet
  • Focus, energie en kracht
     

di 03 augustus, 19.00u - 21.30u   - Je kan je inschrijven via de pagina ‘groepssessies’.

Begeleid door Lies Paeshuyse en Birgit Gilis.

Prijs: 27 euro

0
Feed

Schrijf een reactie