Groepssessies

Er kwam een ogenblik in het leven dat de pijn van opgesloten zijn in een knop, groter was dan de angst om een bloem te worden.”
Anais Nin

Contacteer ons

Workshops

lijn

Er zijn verschillende workshops: avonden, middagen, dagen, weekends, lange weekends, weken.
Alle workshops zijn anders, hebben andere thema’s, andere deelnemers, andere klanken. Je kunt je voor alle workshops aanmelden. 

Wat kun je verwachten? Afhankelijk van de workshop en het thema bewegen, doen en ervaren we veel.
Of het nu om koken, intuïtief schilderen, familie-opstellingen, een stem- en ademweekend, … gaat.

workshops

Sacred Dance

 

Hou je van muziek en dansen, maar ook van verdieping en bewustwording?

Dan is dit misschien wat je zoekt….

 

‘Sacred Dance’ of ‘Meditatie in beweging’, is een dansvorm waarbij het niet gaat om de prestatie, maar wel om de ervaring, aan wat je aan de dans beleeft! Al dansend, ga je een weg van bewustwording.

Samen in een cirkel dansen, rond een midden, met steeds weer herhalende patronen, op prachtige muziek, brengt je bij de stilte en vreugde in jezelf.

Je wordt geraakt in de diepste beleving, je voelt je energie stromen, waardoor je harmonie en echte verbondenheid kan ervaren met jezelf, de anderen en al wat is!

 

Wil je dit graag eens ervaren?

Dan ben je welkom op de kennismakingsles, op donderdag 23/09/21 van 19:30 tot 21:00.

 

Yoga voor beginners


Yoga staat bekend om het balancerende en helend effect dat het heeft op het zenuwstelsel. Zo kan yoga rust brengen, stress verminderen en flexibiliteit stimuleren; maar ook activeren, vitaliseren en daadkracht stimuleren. 

Yoga heeft tot doel tot rust te komen in je hoofd, bewust te worden van je lichaam, van je eigen mogelijkheden en grenzen, je spieren te versterken, concentratie,  evenwicht, doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen te verbeteren.

Via Hatha yoga en Vinyasa yoga leren we typerende eenvoudige yogahoudingen aan gecombineerd met onze ademhaling en rekening houdend met onze eigen grenzen. Hoe de houdingen er uit zien is niet zo belangrijk.

Deze eenvoudige basishoudingen vanuit stand, zit en lig, vergroten de zin om verder te oefenen en je bewust te worden van elk deeltje in ons lichaam, heel ontspannen, maar fysiek toch intens… Met de bedoeling je beter in je vel en sterker te voelen.

Yin Yoga

 

Yin yoga is een ideale les om na een vermoeiende dag tot rust te komen.

Anders dan bij de gekende stretchoefeningen, gaan we hier vanuit passieve (zonder inspanning) houdingen vanuit zit of lig niet alleen de grote oppervlakkige spieren versoepelen. Bij Yin yoga willen we dieper gaan. We willen ook het dieper gelegen bindweefsel en de kleine dieperliggende spiertjes versoepelen. Vaak worden er kussens en dekentjes gebruiken ter ondersteuning van het lichaam tijdens bepaalde oefeningen. 

Typerend voor deze les is dat we 3 tot 5 minuten in eenzelfde houding zullen blijven, met de bedoeling je spieren volledig te leren ontspannen, en je te focussen op je ademhaling.

Na de les zal je je super relaxed voelen, klaar voor een goede nachtrust. 

Traject: De Doorbraak! - On the wings of freedom

 

Misschien heb je het gevoel dat je energie, levenskracht, daadkracht en vitaliteit op een laag pitje staan. Gun jezelf dan de kans om oude patronen en beperkingen, die je energie verstikt hebben, te doorbreken.

Stap voor stap leer je verfijnd luisteren naar wat je lichaam en geest beroert.  Dan wordt er een weg zichtbaar/voelbaar om vrij te handelen en in beweging te komen naar wat je diep vanbinnen wilt.  Het wordt mogelijk om oude gedachten en gewoontes los te laten en het licht weer toe te laten. Dit zijn bouwstenen van het heelwordingsproces die het leven heel wat lichter kunnen maken.

Om je daarin te begeleiden, in alle rust en helderheid, ontwikkelden we een programma met 7 momenten van samenkomst als houvast:

1)     Ontwikkel een vertrouwensband met jezelf

2)     Herken de signalen die je lichaam geeft

3)     Ontwikkel meer autonomie

4)     Het mysterie van de Liefde

5)     Creativiteit uiten en je stem laten horen

6)     Ontwikkel je intuïtie

7)     Vergroot zelfkennis en spiritualiteit

 

Symptomen als spanning, hartkloppingen, vermoeidheid, zin in zoet, hoge bloeddruk, slapeloosheid, opvliegendheid, zenuwachtigheid, angst, benauwdheid, geheugen-en concentratiestoornissen, hyperventilatie,… zijn signalen van je lichaam dat er iets losgelaten mag worden.

Deze reeks, met onze begeleiding, zal je helpen om op een evenwichtige, gedisciplineerde, alerte manier uit de chaos te geraken. Er worden verschillende tools aangereikt zoals zelfobservatie, adem, beweging, meditatie en relaxatie.  Zo kan je oefenen en ervaren wat voor jou werkt.

Het doel van het traject is dat jij er met meer lef durft staan en je rustiger voelt in het dagelijks leven!

On the move

'Elke keer als je danst en je in de beweging gaat ontstaat er iets nieuws of lost er iets op - daarin zit de bevrijding.’

Voor meer fun, meer energie, een gevoel van vrijheid en ontspanning en een beter contact met je lichaam!

We dansen en bewegen in groep en toch individueel. Op die manier kan je je eigen manier van bewegen en je eigen ritme en vorm vinden. Dit wordt ook vrije expressie genoemd.

Bij aanvang van de danssessie word je begeleid om thuis te komen in je lichaam. Nadien stroom je mee door de logische opbouw van de muziek op allerlei soorten klanken en ritmes. De klanken en je eigen bewegingen, weg uit je hoofd, brengen heling en ruimte in jezelf. Je zal merken dat je na afloop meer energie en een zelfverzekerd en bevrijdend gevoel ervaart. Je lichaam laat een mooie en rechte houding en een spontane diepe ademhaling zien.

Dans de ziel uit je lijf! Of beter... in je lijf!

 

'Ik was heel moe bij het binnenkomen en nu voel ik me terug fris en helemaal in mijn energie.'

'Wat een bevrijdend gevoel!'

Stiltewandeling en creëren vanuit de natuur

 

Stilstaan door te bewegen, alleen en toch samen met de anderen en verbonden met de natuur. 

Je komt tot rust, spanningen vallen van je af, je krijgt nieuwe energie en ondertussen ben je ook actief bezig. Een tijd voor jezelf in het bijzijn van anderen zodat je kan herbronnen en de verhalen in je hoofd laten zakken.

De wandeling, in de omgeving van Zolder, duurt ongeveer 2 uur en is ongeveer 6 km lang. Onderweg pauzeren we af en toe om te genieten van het uitzicht of een mooie plaats. Misschien inspireert de natuur je wel voor de creativiteit die we na de lunch samen ontdekken.

Wil je in de namiddag intuïtief schilderen, een mandala maken met moois uit de natuur, een natuurlijk juweel ontwerpen, ...? 

De gezamelijke lunch bereiden we samen voor in de keuken van de groepspraktijk.

Puur natuur :-)

 

Voedings- en Familieopstellingen

 

Opstellingen zijn verrassende en boeiende workshops die zowel de vraagsteller als de representanten verfrissende en stimulerende informatie over hun levenspad geven. Een familieopstelling toont hoe je relaties nu ervaart, hoe je omgaat met voeding en met je gezondheid.

Ben je het beu om heel je leven 'op dieet te zijn'? Vind je het lastig om een gezonde levensstijl aan te houden? Heb je een haat-liefde verhouding met eten? Wil je weten hoe je die kilo's kwijt geraakt?

Patronen die je al heel je leven meeneemt zijn vaak ontstaan vanuit je opvoeding, vanuit gebeurtenissen in je vroege jeugd of ze zijn familiaal meegegeven. Deze patronen zijn te doorbreken door ze eerst zichtbaar te maken. Zo kan je loskoppelen van je oude gewoontes en terug in contact komen met wat je lichaam écht nodig heeft qua voedingsmiddelen. Er ontstaat sneller een voldaan gevoel in plaats van de neiging je zomaar te vullen.

Wil je meer weten over hoe voedings- en familieopstellingen werken? Lees hier dan verder...

 

 

 

Femininity - Intuition - Nature

 

De waarde van deze workshop ligt in het feit dat je uitgenodigd wordt om zelf te ervaren hoe het met je vrouwelijkheid, je intuïtie en de natuur zit. Hoe je ermee omgaat, hoe je kan verdiepen, hoe je rust en thuiskomen in jezelf vindt en kan inzetten, hoe je je vrouwelijke en mannelijke energie in evenwicht brengt,...  Op sommige momenten kan zelfreflectie spannend en onwennig aanvoelen, maar de stappen die je zet door de inzichten brengen je een groot gevoel van vrijheid, ruimte en zelfwaarde.

Welke achtergrond (dans, meditatie, yoga, pilates, geen,…) je ook hebt, voel je welkom om mee te ontdekken hoe je je intuïtie en gaven verder ontplooit. 

Enkele kernwoorden van deze Workshop:

  • Samen zijn
  • Natuurlijke beweging
  • Stilte
  • Woord
  • Ruimte voor expressie
  • Meditatieve beweging
  • Je vrouwelijke energie verzorgen en versterken


Wat je voor jezelf doet, doe je ook voor de wereld.

Ademhaling, relaxatie & meditatie

“Smile, breathe and go slowly”  Thich Nhat Hanh

 

 

In deze workshop kan je op een toegankelijke manier leren wat het effect is van een goede ademhaling.  Door oefeningen uit Mindfulness, relaxatietechnieken en meditaties, ontdek je wat voor jou werkt. Je voelt dat je tot rust komt en dat je ademhaling en hartslag vertraagt en je bloeddruk daalt. Je krijgt terug voeling met je lijf en voelt beter je grenzen aan.

Alleen al de spanning binnenin herkennen en erkennen, geeft rust. Zo maak je de stap van teveel denken naar meer voelen en meer energie en vind je een nieuw evenwicht.

Enkele kernwoorden van deze workshop :

  • Piekeren in je hoofd loslaten
  • Daling stressniveau
  • Jezelf leren observeren
  • Voeling met je lijf en je grenzen
  • Wat wil je lichaam jou vertellen ?
  • Niets moet
  • Focus, energie en kracht

Zwangerschaps yoga


Voor een zwangere vrouw is het belangrijk dat ze tijdens haar zwangerschap goed contact kan maken met haar lichaam en ook haar lichaam leert ontspannen. Het bewust leren ademen en focussen (meditatie) kan een goede tool zijn om in te zetten bij het opvangen van weeën en het opgaan met pijn om moeder en kind voor te bereiden op de bevalling zelf. Door in de zwangerschapsyogales technieken aan te leren waarin moeders contact kunnen maken met hun baby in buik, treedt er al voor de bevalling hechting op wat de baby een veilig en welkom gevoel geeft.

We werken in deze les met zachte asana’s (yogahoudingen en bewegingen) en meditatie. Je bent welkom als zwangere vrouw vanaf 14 weken zwangerschap, dan is er voldoende stabiliteit in het veranderende lichaam gekomen om je als zwangere vrouw via yoga te verdiepen in je zwangerschap.

Inspiratie en kooksessies

  • Koken volgens de Chinese 5 elementen (3 sessies van 3 uur)
  • De Thaise keuken in geuren en kleuren (3 uur)
  • Glutenvrij en lactosevrij – de luxe (3 uur)
  • Limburgse streekproducten (3 uur)
  • De invloed van voeding op ons lichaam en gedrag (3 uur)
  • Koken & co (4 uur – bewegen en koken met kinderen)
  • De fitte lunchbox (3 à 4 uur – spelletjes en koken met kinderen)

Lezingen

'De rode draad doorheen de lezingen is hoe we onszelf, onze gezondheid en de wereld anders kunnen bekijken en ons erdoor laten inspireren.’

  • Met een helder hoofd op het werk en energiek leven thuis
  • Hoe zoek ik innerlijke rust?
  • De invloed van voeding op ons lichaam en gedrag
  • Met meer energie door het leven
  • Mentale en lichamelijke veerkracht
  • Hoe gezond ben ik? Doe ik aan zelfsabotage of benut ik mijn mogelijkheden?
  • Hygiëne op de werkvloer en in de keuken
  • Hoe ga ik om met allergieën en intoleranties?


De voorziene tijd per lezing is minimaal 2 uur, naargelang het thema of wens kunnen deze lezingen ook verder verdiept worden tot een bijscholing van 4 uur of een volledige dag.

Data
Een eerstvolgende groepssessie bijwonen? Ontdek alle data van onze lezingen of workshops in onze agenda.

Contacteer ons voor een afspraak!

Maak een afspraak